Μάνδαλος Παναγιώτης.
E-mail: panosmandalos@yahoo.gr
Υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος.
Πολλές φορές αναφέραμε για τις πολλές και διαφορετικές μορφές ανάπτυξης που μπορούν να έρθουν στον Δήμο μας, αν φυσικά αποφασίσουμε ότι θέλουμε τελικά την ανάπτυξη και την αποτελμάτωση από την ανεργία και την φτώχια.
Ο δήμος Αλεξανδρούπολης αποτελεί την πύλη εισόδου από την Ασία στην Ε.Ε. και φυσικά το πρώτο λιμάνι και αεροδρόμιο της Ε.Ε. επομένως και της Ελληνικής επικράτειας. Αποτελεί διακαή πόθο το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, για πολλούς λαούς όπως Βούλγαροι, Ρουμάνοι, Ρώσοι, κλπ, αφού είναι η έξοδος προς την Μεσόγειο και στην εύκολη πρόσβαση προς τις αγορές των κρατών της Μεσογείου. Επίσης η δυσκολία και οι χρονοβόρες διαδικασίες του περάσματος των Δαρδανελίων και του Βοσπόρου το καθιστούν τον Νο1 διακαή πόθο πολλών λαών. Και όμως η Ελληνική πολιτεία και οι φορείς κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου. Όλο μεγάλα καράβια έρχονται, μεγάλες επενδύσεις γίνονται αλλά το μόνο καράβι που μπαινοβγαίνει νωχελικά και αναστενάζοντας, είναι αυτό της γραμμής της Σαμοθράκης που όταν έχει κέφια φεύγει για τον μοναδικό προορισμό την νήσο των Καβείρων και της Νίκης την Σαμοθράκη.
Η εκβάθυνση συνεχώς αναβάλλεται, ο σταθμός εμπορευμάτων γίνεται πάντα στο μέλλον, και φυσικά δεν μιλάμε για επιβατικό σταθμό εξυπηρέτησης ταξιδιωτών για κρουαζιερόπλοια …αυτός δεν βρίσκεται ούτε στα χαρτιά.
Πολλά γράψαμε κατά καιρούς για την σύνδεση του λιμανιού με τον σιδηρόδρομο και την Εγνατία, όπου η σιδηροδρομική Εγνατία με σύνδεση του λιμανιού της Βάρνας και του Μπουργκάς θα έφερνε συνάλλαγμα και κίνηση στο έρμο το λιμάνι. Αλλά εδώ και 40 χρόνια το βαθαίνουμε και ρηχό είναι, εδώ και σαράντα χρόνια κατασκευάζουμε την σύνδεση 300 μέτρων με την σιδηροδρομική γραμμή και πάει λέγοντας. Λένε ότι σε ένα χρόνο θα είναι έτοιμη η σύνδεση ..κάθε χρόνο και ο επόμενος όπως λέμε.
Σε ποιόν δήμο, σε άλλη χώρα θα περνούσαν από έξω οι αγωγοί φυσικού αερίου και δεν θα υπήρχε δίκτυο στον δήμο. Και εκτός αυτού δεν πληρώνει κανένας αντισταθμιστικά οφέλη στον δήμο για τον αγωγό. Και μάλιστα με θέρμη παρουσιάστηκε και ο καινούργιος αγωγός, που θα περνά μέσα από το σπίτι μας ..αλλά όταν ο Δήμος Καβάλας ζήτησε αντισταθμιστικά πέσανε πολλοί να τον φάνε, γιατί απλώς διεκδικούσε αυτό που του αναλογούσε. Αλλά είπαμε εμείς δεν έχουμε ούτε αέριο.. αντισταθμιστικά θα θέλουμε..μετά πως θα μιλήσουμε, όπως έλεγαν, στον σουλτάνο ο δόλιοι οι ραγιάδες.
Και φυσικά έχουμε και βιομηχανική περιοχή. Χωρίς βιολογικό βιομηχανικό καθαρισμό, χωρίς φυσικό αέριο, χωρίς δηλαδή υποδομές …με απλά χωράφια που τα ονομάσαμε βιομηχανική περιοχή, περιμένουμε επενδύσεις. Και φυσικά αυτά τα χρόνια ήρθαν πολλές επενδύσεις ….αφού έφαγαν τις επιδοτήσεις..έγιναν Λούις όπως λέμε και κανείς δεν ενδιαφέρθηκε να τους βρει και βέβαια στις πινακίδες ανφέρονται και ονόματα αλλά και εταιρίες.
Αν όμως αντί της βρόμικης επιδότησης της επένδυσης, υπήρχε η επιδότηση στην φορολογία, στις θέσεις εργασίας, στις φορορελαφρύσεις, και στις νέες θέσεις εργασίας..τότε αυτός που θα επένδυε θα ήταν υποχρεωμένος να κάνει την επένδυση και να την λειτουργήσει.
Όταν όμως λέμε βιομηχανική ζώνη, εννοούμε, οικοδομικά τετράγωνα για βιομηχανίες, βιομηχανικός βιολογικός καθαρισμός και δίκτυο, φυσικό αέριο και συνθήκες όπου ο επενδυτής θα βρει τις συνθήκες για να επενδύσει.
Εδώ τίποτα. Δεν υπάρχει βιολογικός οπότε πρέπει ο καθένας να φτιάξει τον δικό του με υπέρογκο κόστος και φυσικά η διάθεση των επεξεργασμένων λυμάτων να αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα. Ούτε σκέψη για αυτόν τον τομέα. Αλλά και ένα σωρό βουστάσια, ποιμνιοστάσια και πτηνοτροφία έχουν το πρόβλημα των αποβλήτων. Θα δώσουν επιδότηση κάπου στα 6 εκατομμύρια σε κάποιον επιχειρηματία, για να φτιάξει μονάδα παραγωγής βιοαερίου για αυτόν τον σκοπό. Η επένδυση…15 εκατομμύρια και η επιδότηση 6 εκατομμύρια ..για 5 θέσεις εργασίας ….κάπου βρωμάει το πράγμα γιατί θα δούμε το ίδιο έργο ..τα 6 εκατομμύρια να κάνουν φτερά και η επένδυση ..κουκουρουκου….. Η ίδια επένδυση σε άλλον δήμο έγινε μέσω ΕΣΠΑ με 1-2 εκατομμύρια ευρώ στο σύνολο και μιλάμε για την Κύπρο κα τον δήμο Ανωγείων στην Κρήτη.
Επίσης η δημιουργία δικτύου για την άρδευση των αγρών μέσα στα όρια του Καλλικρατικού δήμου μέσω του νερού που είναι καθαρό και προέρχεται από τον βιολογικό υπάρχοντα καθαρισμό, που χύνεται στην θάλασσα και φυσικά μπορούν πολλές εκτάσεις να γίνουν αρδεύσιμες και παραγωγικές με την παράλληλη ενεργοποίηση του γεωθερμικού πεδίου.
Βέβαια δεν μιλάμε ότι η βιομηχανική περιοχή πρέπει να έχει πρόσβαση στην εύκολη συγκοινωνία; Και φυσικά και εδώ η σύνδεση με τον σιδηρόδρομο θα αποτελούσε μεγάλη λύση..αλλά εδώ και 40 χρόνια δεν μπορούμε να φτιάξουμε 300 μέτρα στο λιμάνι θα φτιάξουμε το 1-,15 χιλιόμετρο που απαιτείται;
Από την άλλη η αξιοποίηση των γεωθερμικών πεδίων όπως με την ανάπτυξη θερμοκηπίων και βιοτεχνικού πάρκου, όπως και η επέκταση τους σε όλη την περιοχή θα μπορούσαν να είναι πόλος ανάπτυξης και φυσικά ενέργειας μηδενικού κόστους για όλη την περιοχή.
Βέβαια αυτά είναι έργα υποδομής που δεν θα φαίνονται ίσως στον κόσμο όπου οι μπουλντόζες είναι μόνο σε κοινή θέα για τα μάτια του κόσμου αλλά θα φέρουν την πραγματική ανάπτυξη αφού οι υποδομές θα είναι τέτοιες που ο επενδυτής αν τον αφήσουν κιόλας οι γραφειοκράτες των Αθηνών θα μπορεί να επενδύσει.
Ποιος δεν θυμάται την άνευ λόγο και αιτίας ματαίωση της επένδυσης ζεόλιθου στην περιοχή, γιατί κάποια ξαδέρφη κάποιου τότε υπουργού είχε επένδυση, παρόμοια στην Βουλγαρία. Και να σκεφτεί κανείς ότι στην Θράκη έχουμε αρκετό ζεόλιθο που θα απέφερε πολύ συνάλλαγμα από τις εξαγωγές, ενώ τώρα τον εισάγουμε.
Φυσικά τα ευκόλως εννοούμενα παραλείπονται. Η παραλιακή που είναι σε οικτρή κατάσταση, η αναβάθμιση της περιφερειακής οδού της Αλεξανδρούπολης και πολλά έργα που έπρεπε ήδη να λειτουργούν και να είναι έτοιμα ετοιμάζονται προεκλογικά. Και αν δούμε από τα μέχρι τώρα έργα..αρχίζουν προεκλογικά και τελειώνουνε πριν τις επόμενες εκλογές ….όπου και κόβονται οι κορδέλες ….με τυμπανοκρουσίες.
Δεν μιλάμε για την διαχείριση των σκουπιδιών. Εκεί το χάος. Τα σκουπίδια σε υποτυπώδεις ΧΥΤΑ που υπερχειλίζουν και η ανακύκλωση στα σπάργανα. Τι θα μπορούσε όμως να κερδίσει μια δημοτική επιχείρηση από την ανακύκλωση; Πολλά. Πρώτα μπορεί να φτιάξει μέσω ΕΣΠΑ, έναν σταθμό ανακύκλωσης. Να βάλει κάδους και να κάνει την διαφοροποιημένη ανακύκλωση, στην βάση. Από την πώληση των ανακυκλώσιμων, αλουμίνιο, σίδηρος, χαλκός, πλαστικά, χαρτί, γυαλί να έχει έσοδα, όπως και με τα ζυμώσιμα, μέσω αναερόβιας χώνεψης να παράγει φυσικό αέριο με 50% μεθάνιο και να παράγει ηλεκτρική ενέργεια και φυσικά να αφήνει μηδενικά υπολείμματα που θα θάβονται σε ΧΥΤΥ. Το όφελος μεγάλο γιατί αν αναλογιστούμε ότι μπορεί να γίνει και ανακύκλωση ζυμώσιμων αγροτικής και κτηνοτροφικής δραστηριότητας το Βιοαέριο που θα παραχθεί θα είναι σε μεγάλες ποσότητες και φυσικά το κέρδος μεγαλύτερο, ενώ με το θερμό νερό μπορεί να γίνει ένας τρόπος τηλεθέρμανσης της μονάδος και αν η ποσότητα το επιτρέψει, να δοθεί για τηλεθέρμανση και απόδοση σε κοντινούς οικισμούς, έτσι ώστε να μην εξαντλείται ο υδροφόρος ορίζοντας, ενώ το νερό μετά μπορεί να γίνει αρδευτικό.
Οι μαρίνες που όλο γίνονται αλλά ούτε στα σχέδια υπάρχουν ….θα έπρεπε είδη να λειτουργούν και μάλιστα εκτός λιμένος. Στην περιοχή του Άγιου Εύπλου, μπροστά από το Εγνατία ή κάπου στην περιοχή κοντά στα Κόκκινα βράχια όπου υπάρχει και ένα υποτυπώδες λιμανάκι βαρκών, στην εκβολή του μικρού ποταμού.
Μας μιλάνε για ανάπτυξη οι Αθηνοκεντρόφωνοι καρεκλοκένταυροι. Μα ποια ανάπτυξη. Εδώ και 4 χρόνια προετοιμάζουν τις άδειες για υδατοδρόμια και υδροπλάνα. Τα ακούμε από Μάρτιο έως τον Απρίλιο αλλά δεν βλέπουμε ποτέ ούτε δρομολόγια, ούτε υδατοδρόμια και πολύ περισσότερο υδροπλάνα. Και όμως θέλουν με δυναμική να αυξήσουν τον τουρισμό και την τουριστική κίνηση. Πως λοιπόν προσπαθούν μόνο αυτοί το ξέρουν. Όσο για την καημένη Σαμοθράκη, ένα πλοίο, ενώ παλιά υπήρχε και δελφίνι και αυτό όταν θέλει φεύγει. Πως αυτό το νησί θα αναπτυχθεί και αυτό το σαξές στόρι το ξέρει………
Σε δεύτερο άρθρο θα να φέρουμε τα όχι λίγα αξιοθέατα της περιοχής και του δήμους Αλεξανδρούπολης που δυστυχώς αγνοούμαι ή δεν θέλουμε να δούμε και φυσικά μένουν ανεκμετάλλευτα.
Υ.Γ. Δυστυχώς το σαξές στόρι για να το επιτύχεις πρέπει να το επιδιώξεις. Δεν έρχεται μόνο του χωρίς την δημιουργία υποδομών και με το έλα πίτα να σε φάω. Και δυστυχώς οι καρεκλοκένταυροι των Αθηνών, χάσκουν και περιμένουν να έρθουν οι επενδύσεις. Το μόνο που τους ενδιαφέρει η αύξηση της φορολογίας και οι μειώσεις των μισθών …….των άλλων όχι των δικών τους.. και φυσικά χωρίς λεφτά στην τσέπη ανάπτυξη δεν θα υπάρξει εκτός και αν βρίσκεσαι στον κόσμο σου, ζεις κάπου αλλού και δεν έχεις καμία σχέση με την πραγματικότητα…..
E-mail: panosmandalos@yahoo.gr
Υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος.
Πολλές φορές αναφέραμε για τις πολλές και διαφορετικές μορφές ανάπτυξης που μπορούν να έρθουν στον Δήμο μας, αν φυσικά αποφασίσουμε ότι θέλουμε τελικά την ανάπτυξη και την αποτελμάτωση από την ανεργία και την φτώχια.
Ο δήμος Αλεξανδρούπολης αποτελεί την πύλη εισόδου από την Ασία στην Ε.Ε. και φυσικά το πρώτο λιμάνι και αεροδρόμιο της Ε.Ε. επομένως και της Ελληνικής επικράτειας. Αποτελεί διακαή πόθο το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, για πολλούς λαούς όπως Βούλγαροι, Ρουμάνοι, Ρώσοι, κλπ, αφού είναι η έξοδος προς την Μεσόγειο και στην εύκολη πρόσβαση προς τις αγορές των κρατών της Μεσογείου. Επίσης η δυσκολία και οι χρονοβόρες διαδικασίες του περάσματος των Δαρδανελίων και του Βοσπόρου το καθιστούν τον Νο1 διακαή πόθο πολλών λαών. Και όμως η Ελληνική πολιτεία και οι φορείς κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου. Όλο μεγάλα καράβια έρχονται, μεγάλες επενδύσεις γίνονται αλλά το μόνο καράβι που μπαινοβγαίνει νωχελικά και αναστενάζοντας, είναι αυτό της γραμμής της Σαμοθράκης που όταν έχει κέφια φεύγει για τον μοναδικό προορισμό την νήσο των Καβείρων και της Νίκης την Σαμοθράκη.
Η εκβάθυνση συνεχώς αναβάλλεται, ο σταθμός εμπορευμάτων γίνεται πάντα στο μέλλον, και φυσικά δεν μιλάμε για επιβατικό σταθμό εξυπηρέτησης ταξιδιωτών για κρουαζιερόπλοια …αυτός δεν βρίσκεται ούτε στα χαρτιά.
Πολλά γράψαμε κατά καιρούς για την σύνδεση του λιμανιού με τον σιδηρόδρομο και την Εγνατία, όπου η σιδηροδρομική Εγνατία με σύνδεση του λιμανιού της Βάρνας και του Μπουργκάς θα έφερνε συνάλλαγμα και κίνηση στο έρμο το λιμάνι. Αλλά εδώ και 40 χρόνια το βαθαίνουμε και ρηχό είναι, εδώ και σαράντα χρόνια κατασκευάζουμε την σύνδεση 300 μέτρων με την σιδηροδρομική γραμμή και πάει λέγοντας. Λένε ότι σε ένα χρόνο θα είναι έτοιμη η σύνδεση ..κάθε χρόνο και ο επόμενος όπως λέμε.
Σε ποιόν δήμο, σε άλλη χώρα θα περνούσαν από έξω οι αγωγοί φυσικού αερίου και δεν θα υπήρχε δίκτυο στον δήμο. Και εκτός αυτού δεν πληρώνει κανένας αντισταθμιστικά οφέλη στον δήμο για τον αγωγό. Και μάλιστα με θέρμη παρουσιάστηκε και ο καινούργιος αγωγός, που θα περνά μέσα από το σπίτι μας ..αλλά όταν ο Δήμος Καβάλας ζήτησε αντισταθμιστικά πέσανε πολλοί να τον φάνε, γιατί απλώς διεκδικούσε αυτό που του αναλογούσε. Αλλά είπαμε εμείς δεν έχουμε ούτε αέριο.. αντισταθμιστικά θα θέλουμε..μετά πως θα μιλήσουμε, όπως έλεγαν, στον σουλτάνο ο δόλιοι οι ραγιάδες.
Και φυσικά έχουμε και βιομηχανική περιοχή. Χωρίς βιολογικό βιομηχανικό καθαρισμό, χωρίς φυσικό αέριο, χωρίς δηλαδή υποδομές …με απλά χωράφια που τα ονομάσαμε βιομηχανική περιοχή, περιμένουμε επενδύσεις. Και φυσικά αυτά τα χρόνια ήρθαν πολλές επενδύσεις ….αφού έφαγαν τις επιδοτήσεις..έγιναν Λούις όπως λέμε και κανείς δεν ενδιαφέρθηκε να τους βρει και βέβαια στις πινακίδες ανφέρονται και ονόματα αλλά και εταιρίες.
Αν όμως αντί της βρόμικης επιδότησης της επένδυσης, υπήρχε η επιδότηση στην φορολογία, στις θέσεις εργασίας, στις φορορελαφρύσεις, και στις νέες θέσεις εργασίας..τότε αυτός που θα επένδυε θα ήταν υποχρεωμένος να κάνει την επένδυση και να την λειτουργήσει.
Όταν όμως λέμε βιομηχανική ζώνη, εννοούμε, οικοδομικά τετράγωνα για βιομηχανίες, βιομηχανικός βιολογικός καθαρισμός και δίκτυο, φυσικό αέριο και συνθήκες όπου ο επενδυτής θα βρει τις συνθήκες για να επενδύσει.
Εδώ τίποτα. Δεν υπάρχει βιολογικός οπότε πρέπει ο καθένας να φτιάξει τον δικό του με υπέρογκο κόστος και φυσικά η διάθεση των επεξεργασμένων λυμάτων να αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα. Ούτε σκέψη για αυτόν τον τομέα. Αλλά και ένα σωρό βουστάσια, ποιμνιοστάσια και πτηνοτροφία έχουν το πρόβλημα των αποβλήτων. Θα δώσουν επιδότηση κάπου στα 6 εκατομμύρια σε κάποιον επιχειρηματία, για να φτιάξει μονάδα παραγωγής βιοαερίου για αυτόν τον σκοπό. Η επένδυση…15 εκατομμύρια και η επιδότηση 6 εκατομμύρια ..για 5 θέσεις εργασίας ….κάπου βρωμάει το πράγμα γιατί θα δούμε το ίδιο έργο ..τα 6 εκατομμύρια να κάνουν φτερά και η επένδυση ..κουκουρουκου….. Η ίδια επένδυση σε άλλον δήμο έγινε μέσω ΕΣΠΑ με 1-2 εκατομμύρια ευρώ στο σύνολο και μιλάμε για την Κύπρο κα τον δήμο Ανωγείων στην Κρήτη.
Επίσης η δημιουργία δικτύου για την άρδευση των αγρών μέσα στα όρια του Καλλικρατικού δήμου μέσω του νερού που είναι καθαρό και προέρχεται από τον βιολογικό υπάρχοντα καθαρισμό, που χύνεται στην θάλασσα και φυσικά μπορούν πολλές εκτάσεις να γίνουν αρδεύσιμες και παραγωγικές με την παράλληλη ενεργοποίηση του γεωθερμικού πεδίου.
Βέβαια δεν μιλάμε ότι η βιομηχανική περιοχή πρέπει να έχει πρόσβαση στην εύκολη συγκοινωνία; Και φυσικά και εδώ η σύνδεση με τον σιδηρόδρομο θα αποτελούσε μεγάλη λύση..αλλά εδώ και 40 χρόνια δεν μπορούμε να φτιάξουμε 300 μέτρα στο λιμάνι θα φτιάξουμε το 1-,15 χιλιόμετρο που απαιτείται;
Από την άλλη η αξιοποίηση των γεωθερμικών πεδίων όπως με την ανάπτυξη θερμοκηπίων και βιοτεχνικού πάρκου, όπως και η επέκταση τους σε όλη την περιοχή θα μπορούσαν να είναι πόλος ανάπτυξης και φυσικά ενέργειας μηδενικού κόστους για όλη την περιοχή.
Βέβαια αυτά είναι έργα υποδομής που δεν θα φαίνονται ίσως στον κόσμο όπου οι μπουλντόζες είναι μόνο σε κοινή θέα για τα μάτια του κόσμου αλλά θα φέρουν την πραγματική ανάπτυξη αφού οι υποδομές θα είναι τέτοιες που ο επενδυτής αν τον αφήσουν κιόλας οι γραφειοκράτες των Αθηνών θα μπορεί να επενδύσει.
Ποιος δεν θυμάται την άνευ λόγο και αιτίας ματαίωση της επένδυσης ζεόλιθου στην περιοχή, γιατί κάποια ξαδέρφη κάποιου τότε υπουργού είχε επένδυση, παρόμοια στην Βουλγαρία. Και να σκεφτεί κανείς ότι στην Θράκη έχουμε αρκετό ζεόλιθο που θα απέφερε πολύ συνάλλαγμα από τις εξαγωγές, ενώ τώρα τον εισάγουμε.
Φυσικά τα ευκόλως εννοούμενα παραλείπονται. Η παραλιακή που είναι σε οικτρή κατάσταση, η αναβάθμιση της περιφερειακής οδού της Αλεξανδρούπολης και πολλά έργα που έπρεπε ήδη να λειτουργούν και να είναι έτοιμα ετοιμάζονται προεκλογικά. Και αν δούμε από τα μέχρι τώρα έργα..αρχίζουν προεκλογικά και τελειώνουνε πριν τις επόμενες εκλογές ….όπου και κόβονται οι κορδέλες ….με τυμπανοκρουσίες.
Δεν μιλάμε για την διαχείριση των σκουπιδιών. Εκεί το χάος. Τα σκουπίδια σε υποτυπώδεις ΧΥΤΑ που υπερχειλίζουν και η ανακύκλωση στα σπάργανα. Τι θα μπορούσε όμως να κερδίσει μια δημοτική επιχείρηση από την ανακύκλωση; Πολλά. Πρώτα μπορεί να φτιάξει μέσω ΕΣΠΑ, έναν σταθμό ανακύκλωσης. Να βάλει κάδους και να κάνει την διαφοροποιημένη ανακύκλωση, στην βάση. Από την πώληση των ανακυκλώσιμων, αλουμίνιο, σίδηρος, χαλκός, πλαστικά, χαρτί, γυαλί να έχει έσοδα, όπως και με τα ζυμώσιμα, μέσω αναερόβιας χώνεψης να παράγει φυσικό αέριο με 50% μεθάνιο και να παράγει ηλεκτρική ενέργεια και φυσικά να αφήνει μηδενικά υπολείμματα που θα θάβονται σε ΧΥΤΥ. Το όφελος μεγάλο γιατί αν αναλογιστούμε ότι μπορεί να γίνει και ανακύκλωση ζυμώσιμων αγροτικής και κτηνοτροφικής δραστηριότητας το Βιοαέριο που θα παραχθεί θα είναι σε μεγάλες ποσότητες και φυσικά το κέρδος μεγαλύτερο, ενώ με το θερμό νερό μπορεί να γίνει ένας τρόπος τηλεθέρμανσης της μονάδος και αν η ποσότητα το επιτρέψει, να δοθεί για τηλεθέρμανση και απόδοση σε κοντινούς οικισμούς, έτσι ώστε να μην εξαντλείται ο υδροφόρος ορίζοντας, ενώ το νερό μετά μπορεί να γίνει αρδευτικό.
Οι μαρίνες που όλο γίνονται αλλά ούτε στα σχέδια υπάρχουν ….θα έπρεπε είδη να λειτουργούν και μάλιστα εκτός λιμένος. Στην περιοχή του Άγιου Εύπλου, μπροστά από το Εγνατία ή κάπου στην περιοχή κοντά στα Κόκκινα βράχια όπου υπάρχει και ένα υποτυπώδες λιμανάκι βαρκών, στην εκβολή του μικρού ποταμού.
Μας μιλάνε για ανάπτυξη οι Αθηνοκεντρόφωνοι καρεκλοκένταυροι. Μα ποια ανάπτυξη. Εδώ και 4 χρόνια προετοιμάζουν τις άδειες για υδατοδρόμια και υδροπλάνα. Τα ακούμε από Μάρτιο έως τον Απρίλιο αλλά δεν βλέπουμε ποτέ ούτε δρομολόγια, ούτε υδατοδρόμια και πολύ περισσότερο υδροπλάνα. Και όμως θέλουν με δυναμική να αυξήσουν τον τουρισμό και την τουριστική κίνηση. Πως λοιπόν προσπαθούν μόνο αυτοί το ξέρουν. Όσο για την καημένη Σαμοθράκη, ένα πλοίο, ενώ παλιά υπήρχε και δελφίνι και αυτό όταν θέλει φεύγει. Πως αυτό το νησί θα αναπτυχθεί και αυτό το σαξές στόρι το ξέρει………
Σε δεύτερο άρθρο θα να φέρουμε τα όχι λίγα αξιοθέατα της περιοχής και του δήμους Αλεξανδρούπολης που δυστυχώς αγνοούμαι ή δεν θέλουμε να δούμε και φυσικά μένουν ανεκμετάλλευτα.
Υ.Γ. Δυστυχώς το σαξές στόρι για να το επιτύχεις πρέπει να το επιδιώξεις. Δεν έρχεται μόνο του χωρίς την δημιουργία υποδομών και με το έλα πίτα να σε φάω. Και δυστυχώς οι καρεκλοκένταυροι των Αθηνών, χάσκουν και περιμένουν να έρθουν οι επενδύσεις. Το μόνο που τους ενδιαφέρει η αύξηση της φορολογίας και οι μειώσεις των μισθών …….των άλλων όχι των δικών τους.. και φυσικά χωρίς λεφτά στην τσέπη ανάπτυξη δεν θα υπάρξει εκτός και αν βρίσκεσαι στον κόσμο σου, ζεις κάπου αλλού και δεν έχεις καμία σχέση με την πραγματικότητα…..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου