Γράφει ο Παπανικολόπουλος Νικόλαος
Επί ένα αιώνα, η μνήμη της Ευρώπης και ολόκληρης της Δύσης, έχει σφραγιστεί από το τραγικό ναυάγιο του Τιτανικού.
Μετά από αυτό, οι λέξεις τιτανικός και ναυάγιο κατέστησαν πλέον συνώνυμες .
Ο Τιτανικός (R.M.S Royal Mail Steamer ή S.S Steamer Ship TITANIC) ήταν ένα βρετανικό υπερωκεάνιο που παραγγέλθηκε από την εταιρία "White Star Line", χωρίς να τεθεί κανένα όριο κόστους, στα ναυπηγεία Harland και Wolff του Μπέλφαστ. Εκεί καθελκύστηκε με ιδιαίτερη λαμπρότητα και διθυραμβικά σχόλια, την 31 Μαΐου 1911. Την εποχή του, ήταν ένα πρωτοποριακό πλοίο, χαρακτηριζόμενο ως το αβύθιστο θαύμα της ναυπηγικής. Με τον Τιτανικό ,η White Star Line φιλοδοξούσε να ξεπεράσει την ανταγωνίστρια εταιρεία Cunard που διέθετε τα δυο καλύτερα πλοία της εποχής, το "Λουζιτανία" και το "Μαυριτανία".
Ναυπηγικά είχε δυο αδελφά σκάφη, τον "Βρετανικό" και τον "Ολυμπιακό" αλλά υπερτερούσε σε εξοπλισμό και εσωτερική πολυτέλεια.
Ο "Βρετανικός", στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο επιτάχτηκε από το Βρετανικό Ναυτικό για πλωτό νοσοκομείο και στις 21 Νοεμβρίου 1917 βυθίστηκε στο Αιγαίο (στο στενό της Κέας). μετά από πρόσκρουση σε νάρκη.
Ο "Ολυμπιακός", στις 11 Οκτωβρίου 1935, παραδόθηκε στα διαλυτήρια της Thomas Ward Company στην Σκωτία, και μεταβλήθηκε σε παλιοσίδερα. Όλα τα αντικείμενά του, είδη πολυτελείας, διακοσμητικά, έπιπλα και σκεύη, βγήκαν σε δημόσιο πλειστηριασμό.
Με τον Τιτανικό ,η White Star Line φιλοδοξούσε να ξεπεράσει την ανταγωνίστρια εταιρεία Cunard που διέθετε τα δυο καλύτερα πλοία της εποχής, το "Λουζιτανία" και το "Μαυριτανία".
***
2 Απριλίου 1912, εκτέλεσε το πρώτο του δοκιμαστικό ταξίδι.
10 Απριλίου 1912, απέπλευσε από το Σαουθάμπτον για Νέα Υόρκη στο παρθενικό του ταξίδι.
14 Απριλίου 1912, λίγα λεπτά πριν τα μεσάνυκτα, συγκρούστηκε με ένα παγόβουνο στον Ατλαντικό. Παρά τις προσπάθειες που έγιναν να αποφύγει την σύγκρουση,(πίσω ολοταχώς, στροφή αριστερά) το μοιραίο δεν άργησε να γίνει καθώς το πλοίο είχε αναπτύξει την μέγιστη ταχύτητα γιατί ήθελαν να φτάσουν στο λιμάνι της Ν. Υόρκης πιο γρήγορα από το αναμενόμενο. Δυο ώρες και σαράντα λεπτά αργότερα, το πολυδιαφημισμένο ως αβύθιστο υπερπολυτελές υπερωκεάνιο, βυθίστηκε κομμένο στα δύο, μαζί με 1523 από τους 2228 επιβαίνοντές του.
18 Απριλίου 1912, το πλοίο "Καρπάθια" , το πρώτο που έφτασε στον τόπο του ναυαγίου, αποβίβασε τους διασωθέντες του ναυαγίου, στην πλειοψηφία γυναίκες και παιδιά, στο λιμάνι της Ν. Υόρκης.
***
Δυστυχώς, φοβερά ναυάγια συνέβαιναν και θα συμβαίνουν σε όλες τις θάλασσες του κόσμου. Το επιβεβαιώνουν η θλιβερή επέτειος του Τιτανικός και στις μέρες μας, τα ναυάγια των υπερσύγχρονων κρουαζιερόπλοιων – πλωτών ξενοδοχείων Sea Diamond και Costa Concordia. Ναυάγια - ίσως τα πιο φοβερά - συμβαίνουν και στην καθημερινή μας ζωή.
Δυστυχώς, στις πολυποίκιλες πτυχές της ζωής μας, δείχνουμε απόλυτη εμπιστοσύνη στη δύναμη της επιστήμης και των ανθρώπων και όχι στο Θεό.
Όταν ο άνθρωπος εμπιστεύεται όλη τη ζωή του στο Θεό, τότε και στις πιο δύσκολες στιγμές, η πίστη του γίνεται σωσίβιο σωτηρίας και άγκυρα ελπίδας.
Αλεξανδρούπολη Απρίλιος 2012 ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Υποναύαρχος Λ.Σ (ε.α)
Μετά από αυτό, οι λέξεις τιτανικός και ναυάγιο κατέστησαν πλέον συνώνυμες .
Ο Τιτανικός (R.M.S Royal Mail Steamer ή S.S Steamer Ship TITANIC) ήταν ένα βρετανικό υπερωκεάνιο που παραγγέλθηκε από την εταιρία "White Star Line", χωρίς να τεθεί κανένα όριο κόστους, στα ναυπηγεία Harland και Wolff του Μπέλφαστ. Εκεί καθελκύστηκε με ιδιαίτερη λαμπρότητα και διθυραμβικά σχόλια, την 31 Μαΐου 1911. Την εποχή του, ήταν ένα πρωτοποριακό πλοίο, χαρακτηριζόμενο ως το αβύθιστο θαύμα της ναυπηγικής. Με τον Τιτανικό ,η White Star Line φιλοδοξούσε να ξεπεράσει την ανταγωνίστρια εταιρεία Cunard που διέθετε τα δυο καλύτερα πλοία της εποχής, το "Λουζιτανία" και το "Μαυριτανία".
Ναυπηγικά είχε δυο αδελφά σκάφη, τον "Βρετανικό" και τον "Ολυμπιακό" αλλά υπερτερούσε σε εξοπλισμό και εσωτερική πολυτέλεια.
Ο "Βρετανικός", στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο επιτάχτηκε από το Βρετανικό Ναυτικό για πλωτό νοσοκομείο και στις 21 Νοεμβρίου 1917 βυθίστηκε στο Αιγαίο (στο στενό της Κέας). μετά από πρόσκρουση σε νάρκη.
Ο "Ολυμπιακός", στις 11 Οκτωβρίου 1935, παραδόθηκε στα διαλυτήρια της Thomas Ward Company στην Σκωτία, και μεταβλήθηκε σε παλιοσίδερα. Όλα τα αντικείμενά του, είδη πολυτελείας, διακοσμητικά, έπιπλα και σκεύη, βγήκαν σε δημόσιο πλειστηριασμό.
Με τον Τιτανικό ,η White Star Line φιλοδοξούσε να ξεπεράσει την ανταγωνίστρια εταιρεία Cunard που διέθετε τα δυο καλύτερα πλοία της εποχής, το "Λουζιτανία" και το "Μαυριτανία".
***
2 Απριλίου 1912, εκτέλεσε το πρώτο του δοκιμαστικό ταξίδι.
10 Απριλίου 1912, απέπλευσε από το Σαουθάμπτον για Νέα Υόρκη στο παρθενικό του ταξίδι.
14 Απριλίου 1912, λίγα λεπτά πριν τα μεσάνυκτα, συγκρούστηκε με ένα παγόβουνο στον Ατλαντικό. Παρά τις προσπάθειες που έγιναν να αποφύγει την σύγκρουση,(πίσω ολοταχώς, στροφή αριστερά) το μοιραίο δεν άργησε να γίνει καθώς το πλοίο είχε αναπτύξει την μέγιστη ταχύτητα γιατί ήθελαν να φτάσουν στο λιμάνι της Ν. Υόρκης πιο γρήγορα από το αναμενόμενο. Δυο ώρες και σαράντα λεπτά αργότερα, το πολυδιαφημισμένο ως αβύθιστο υπερπολυτελές υπερωκεάνιο, βυθίστηκε κομμένο στα δύο, μαζί με 1523 από τους 2228 επιβαίνοντές του.
18 Απριλίου 1912, το πλοίο "Καρπάθια" , το πρώτο που έφτασε στον τόπο του ναυαγίου, αποβίβασε τους διασωθέντες του ναυαγίου, στην πλειοψηφία γυναίκες και παιδιά, στο λιμάνι της Ν. Υόρκης.
***
Δυστυχώς, φοβερά ναυάγια συνέβαιναν και θα συμβαίνουν σε όλες τις θάλασσες του κόσμου. Το επιβεβαιώνουν η θλιβερή επέτειος του Τιτανικός και στις μέρες μας, τα ναυάγια των υπερσύγχρονων κρουαζιερόπλοιων – πλωτών ξενοδοχείων Sea Diamond και Costa Concordia. Ναυάγια - ίσως τα πιο φοβερά - συμβαίνουν και στην καθημερινή μας ζωή.
Δυστυχώς, στις πολυποίκιλες πτυχές της ζωής μας, δείχνουμε απόλυτη εμπιστοσύνη στη δύναμη της επιστήμης και των ανθρώπων και όχι στο Θεό.
Όταν ο άνθρωπος εμπιστεύεται όλη τη ζωή του στο Θεό, τότε και στις πιο δύσκολες στιγμές, η πίστη του γίνεται σωσίβιο σωτηρίας και άγκυρα ελπίδας.
Αλεξανδρούπολη Απρίλιος 2012 ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Υποναύαρχος Λ.Σ (ε.α)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου