Οι επιπτώσεις των αυξήσεων από την εξίσωση των ειδικών φόρων των πετρελαίων κίνησης και θέρμανσης, που προωθεί η κυβέρνηση, στην κατανάλωση, στην αγορά, στον κλάδο, στο περιβάλλον και στα έσοδα του κράτους είναι δραματικές και οι προβλέψεις του προϋπολογισμού για είσπραξη επιπλέον φόρων ύψους 269 εκατ. ευρώ το φθινόπωρο του 2012 είναι εξωπραγματικές, καθώς θα συνεχιστεί η μείωση της κατανάλωσης και η φυγή των καταναλωτών σε άλλα καύσιμα είτε στην προμήθεια καυσίμων από τις γείτονες χώρες . Επιπλέον όσο περισσότερο αυξάνονται οι φόροι τόσο περισσότερο αυξάνεται το λαθρεμπόριο και η παράνομη διακίνηση καυσίμων, κάτι που συμβαίνει στις βενζίνες, καθώς με την αύξηση των φόρων έχουν αυξηθεί τα κέρδη των παράνομων κυκλωμάτων, δεδομένου ότι πλέον από το 1,6 ευρώ το λίτρο που κοστίζει η βενζίνη το 1,05 είναι φόροι. Το διασυνοριακό παρεμπόριο και λαθρεμπόριο μαστίζουν τις περιφέρειες της Μακεδονίας, Θράκης, Β. Αιγαίου και Δωδεκανήσου. Σύμφωνα, μάλιστα, με υπολογισμούς των Εμπορικών Συλλόγων ακριτικών περιοχών, περισσότερα από 500 εκ. ευρώ ελληνικού «ρευστού» χρήματος διαρρέουν κάθε χρόνο προς Βουλγαρία, Σκόπια και Τουρκία για την αγορά καταναλωτικών προϊόντων.
Στην κορυφή των προτιμήσεων των «ξενιτεμένων» καταναλωτών είναι τα προϊόντα ένδυσης, υπόδησης, τα ποτά, τα τσιγάρα, η βενζίνη, οι οδοντιατρικές υπηρεσίες και οι επισκευές αυτοκινήτων, ενώ οι περισσότεροι αγοράζουν όλα τα τρόφιμα της εβδομάδας. Η προτίμηση στη φτηνότερη βουλγαρική βενζίνη οδήγησε τον τελευταίο χρόνο σε μπαράζ λουκέτων βενζινάδικων της Ανατολικής Μακεδονίας, αφού στα γειτονικά παραμεθόρια πρατήρια η βενζίνη κοστίζει τουλάχιστον 0,50 ευρώ το λίτρο φθηνότερα από όσο κοστίζει στη χώρα μας.
Για την αντιμετώπιση του φαινομένου της «καταναλωτικής μετανάστευσης» αλλά και για την προσέλκυση καταναλωτών από παραμεθόριες περιοχές στις ελληνικές εμπορικές αγορές, ο Εμπορικός Σύλλογος Αλεξανδρούπολης καταθέτει τις ακόλουθες προτάσεις:
· Μείωση του συντελεστή φορολόγησης στα καύσιμα και ειδικά στις ακριτικές περιοχές που η διάρκεια του χειμώνα ξεπερνά τους 6 μήνες το χρόνο αλλά και εξαιτίας της γεωγραφικής τους θέσης ευνοείται το παρεμπόριο και η διαφυγή εσόδων προς άλλες χώρες
· Μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων όλων των ακριτικών περιοχών. Διατήρηση των χαμηλών συντελεστών ΦΠΑ και επέκτασή τους σε όλες τις παραμεθόριες περιοχές.
· Άρση όλων των εμποδίων έκδοσης βίζας με παροχή δυνατότητας έκδοσής της με την είσοδο του επισκέπτη στα σύνορα της χώρας.
· Αυστηροποίηση έλεγχου σε «μικροπωλητές» από τρίτες χώρες οι οποίοι εγκαθίστανται σε παραμεθόριες περιοχές, όπως και στις οδικές αρτηρίες από τις παραμεθόριες περιοχές προς τα σύνορα για την αντιμετώπιση του περάσματος λαθραίων εμπορευμάτων.
Στην κορυφή των προτιμήσεων των «ξενιτεμένων» καταναλωτών είναι τα προϊόντα ένδυσης, υπόδησης, τα ποτά, τα τσιγάρα, η βενζίνη, οι οδοντιατρικές υπηρεσίες και οι επισκευές αυτοκινήτων, ενώ οι περισσότεροι αγοράζουν όλα τα τρόφιμα της εβδομάδας. Η προτίμηση στη φτηνότερη βουλγαρική βενζίνη οδήγησε τον τελευταίο χρόνο σε μπαράζ λουκέτων βενζινάδικων της Ανατολικής Μακεδονίας, αφού στα γειτονικά παραμεθόρια πρατήρια η βενζίνη κοστίζει τουλάχιστον 0,50 ευρώ το λίτρο φθηνότερα από όσο κοστίζει στη χώρα μας.
Για την αντιμετώπιση του φαινομένου της «καταναλωτικής μετανάστευσης» αλλά και για την προσέλκυση καταναλωτών από παραμεθόριες περιοχές στις ελληνικές εμπορικές αγορές, ο Εμπορικός Σύλλογος Αλεξανδρούπολης καταθέτει τις ακόλουθες προτάσεις:
· Μείωση του συντελεστή φορολόγησης στα καύσιμα και ειδικά στις ακριτικές περιοχές που η διάρκεια του χειμώνα ξεπερνά τους 6 μήνες το χρόνο αλλά και εξαιτίας της γεωγραφικής τους θέσης ευνοείται το παρεμπόριο και η διαφυγή εσόδων προς άλλες χώρες
· Μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων όλων των ακριτικών περιοχών. Διατήρηση των χαμηλών συντελεστών ΦΠΑ και επέκτασή τους σε όλες τις παραμεθόριες περιοχές.
· Άρση όλων των εμποδίων έκδοσης βίζας με παροχή δυνατότητας έκδοσής της με την είσοδο του επισκέπτη στα σύνορα της χώρας.
· Αυστηροποίηση έλεγχου σε «μικροπωλητές» από τρίτες χώρες οι οποίοι εγκαθίστανται σε παραμεθόριες περιοχές, όπως και στις οδικές αρτηρίες από τις παραμεθόριες περιοχές προς τα σύνορα για την αντιμετώπιση του περάσματος λαθραίων εμπορευμάτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου