Οι φετινές Πανελλαδικές περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά ανέδειξαν το πρόβλημα της επιλογής των θεμάτων από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων με τις ευλογίες της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας .Με τις Πανελλαδικές εξετάσεις γίνεται η επιλογή για την κατάταξη των υποψηφίων στις σχολές των Α.Ε.Ι. Οι υποψήφιοι εξετάζονται στη ύλη της Γ΄ Λυκείου,ύλη που διδάσκεται στο Λύκειο και σε γνώσεις των υπολοίπων τάξεων του Λυκείου. Τα θέματα πρέπει να ελέγχουν τις γνώσεις των υποψηφίων καθώς και τη δυνατότητα τους να συνδυάζουν αυτές τις γνώσεις και να μπορούν να διαπραγματευτούν και θέματα πρωτότυπα. Όλα αυτά βέβαια με μια κλιμάκωση της βαθμολογίας τέτοια ώστε να μην δίνεται για παράδειγμα υπερβολική βαρύτητα στην διαπραγμάτευση πρωτοτύπων θεμάτων.
Όμως σε ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον όπου κυριαρχεί ο ανταγωνισμός φροντιστηριακών οργανισμών και διαφόρων εντύπων προετοιμασίας των υποψηφίων οι θεματοδότες είτε πέφτουν στην παγίδα συμφερόντων είτε ηθελημένα τα προωθούν.Αυτή η προσπάθεια για πρωτοτυπία οδηγεί μοιραία την διδασκαλία στο Λύκειο σε ρόλο κομπάρσου της εκπαιδευτικής διαδικασίας όχι στις περισσότερες φορές με ευθύνη των εκπαιδευτικών ή του σχολείου.Η διδασκαλία ενός μαθήματος κατεύθυνσης στο Λύκειο και στα περισσότερα μαθήματα ολοκληρώνεται κατά το τέλος της σχολικής χρονιάς με αποτέλεσμα χρόνος για εξειδικευμένα θέματα να μην υπάρχει σε αντίθεση με τα φροντιστήρια στα οποία ο χρόνος είναι περισσότερος αρχίζοντας από τη Β΄ Λυκείου ή από το καλοκαίρι της Β΄Λυκείου την προετοιμασία των υποψηφίων. Συγχρόνως στο Λύκειο σε αντίθεση με το φροντιστήριο ο εκπαιδευτικός καλείται να διδάξει σε διάφορα επίπεδα μαθητών σε αντίθεση με το φροντιστήριο όπου υπάρχει η δυνατότητα που στις περισσότερες των περιπτώσεων εφαρμόζεται της κατανομή των μαθητών με βάση το επίπεδο τους.
Επιπλέον η μεγάλη εξειδίκευση στα θέματα οδηγεί μοιραία στις περισσότερες περιπτώσεις τα μικρά σχολεία που βρίσκονται σε μικρές και προβληματικές και ακριτικές περιοχές εκτός διαδικασίας για τον λόγω ότι ότι δεν υπάρχει ανταγωνισμός λόγω του μικρού αριθμού μαθητών. Θεωρούμε ότι θα μπορούσε στο πνεύμα που τέθηκε στο κείμενο να τεθούν θέματα από τα οποία να επιλέγονται οι καλύτεροι των υποψηφίων και συγχρόνως να βοηθούν και να βελτιώνουν το Λύκειο στη λειτουργία του. Αυτό άλλωστε είναι το ζητούμενο από την Επιτροπή επιλογής των θεμάτων.
Όμως σε ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον όπου κυριαρχεί ο ανταγωνισμός φροντιστηριακών οργανισμών και διαφόρων εντύπων προετοιμασίας των υποψηφίων οι θεματοδότες είτε πέφτουν στην παγίδα συμφερόντων είτε ηθελημένα τα προωθούν.Αυτή η προσπάθεια για πρωτοτυπία οδηγεί μοιραία την διδασκαλία στο Λύκειο σε ρόλο κομπάρσου της εκπαιδευτικής διαδικασίας όχι στις περισσότερες φορές με ευθύνη των εκπαιδευτικών ή του σχολείου.Η διδασκαλία ενός μαθήματος κατεύθυνσης στο Λύκειο και στα περισσότερα μαθήματα ολοκληρώνεται κατά το τέλος της σχολικής χρονιάς με αποτέλεσμα χρόνος για εξειδικευμένα θέματα να μην υπάρχει σε αντίθεση με τα φροντιστήρια στα οποία ο χρόνος είναι περισσότερος αρχίζοντας από τη Β΄ Λυκείου ή από το καλοκαίρι της Β΄Λυκείου την προετοιμασία των υποψηφίων. Συγχρόνως στο Λύκειο σε αντίθεση με το φροντιστήριο ο εκπαιδευτικός καλείται να διδάξει σε διάφορα επίπεδα μαθητών σε αντίθεση με το φροντιστήριο όπου υπάρχει η δυνατότητα που στις περισσότερες των περιπτώσεων εφαρμόζεται της κατανομή των μαθητών με βάση το επίπεδο τους.
Επιπλέον η μεγάλη εξειδίκευση στα θέματα οδηγεί μοιραία στις περισσότερες περιπτώσεις τα μικρά σχολεία που βρίσκονται σε μικρές και προβληματικές και ακριτικές περιοχές εκτός διαδικασίας για τον λόγω ότι ότι δεν υπάρχει ανταγωνισμός λόγω του μικρού αριθμού μαθητών. Θεωρούμε ότι θα μπορούσε στο πνεύμα που τέθηκε στο κείμενο να τεθούν θέματα από τα οποία να επιλέγονται οι καλύτεροι των υποψηφίων και συγχρόνως να βοηθούν και να βελτιώνουν το Λύκειο στη λειτουργία του. Αυτό άλλωστε είναι το ζητούμενο από την Επιτροπή επιλογής των θεμάτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου