Του Νίκου Παπανικολόπουλου
Μια από τις σημαντικότερες μορφές τουρισμού, ο θαλάσσιος τουρισμός, ταιριάζει ιδιαίτερα στην Ελλάδα, την προικισμένη με το μεγαλύτερο μήκος ακτών από όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ (ξεπερνάει τα 18.000 χιλιόμετρα), με το τεράστιο πλήθος νησιών και νησίδων (9.835 εκ των οποίων 228 κατοικημένα)
με τους 1354 κόλπους, κολπίσκους και όρμους και τα 520 λιμάνια και 33 μαρίνες. Συνεπώς, η Αλεξανδρούπολη, παραλιακή πόλη, έχει ένα επιπλέον συγκριτικό πλεονέκτημα για την ανάπτυξη του τουρισμού της.Κι όμως, χρόνια τώρα, η Αλεξανδρούπολη δεν κατάφερε να εκμεταλλευτεί δεόντως αυτό το συγκριτικό της πλεονέκτημα. Τα δυο ουσιώδη συστατικά που συνθέτουν το θαλάσσιο τουρισμό, η Μαρίνα και η Κρουαζιέρα απουσίαζαν και μάλλον θα απουσιάσουν οριστικά. Τα ψέματα, οι υποσχέσεις και το «δήθεν» ενδιαφέρον για την ανάπτυξη της πόλης μας μέσα από τον τουρισμό, δυστυχώς συνεχίζονται.
Θα αναφερθώ σε δυο συγκεκριμένα, πρόσφατα και χαρακτηριστικά παραδείγματα.
· στο από 10-1-2013 «δελτίο τύπου» της Περιφέρειας ΑΜΘ γίνεται λόγος για προσέγγιση μεγάλων Κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι Αλεξανδρούπολης όταν ολοκληρωθεί το έργο της εκβάθυνσης
· στον από 14-1-2013 «απολογισμό» της Επιτροπής Πολιτισμού-Τουρισμού της Περιφέρειας ΑΜΘ γίνεται λόγος για προσέγγιση δώδεκα (12) Κρουαζιερόπλοιων στην περιοχή ΑΜΘ την περίοδο Απριλίου-Οκτωβρίου 2012
Στο πρώτο παράδειγμα αποκρύπτουν
(α) ότι στο επίσημο master plan του λιμανιού (ΦΕΚ 152 ΑΑΠΘ/3-5-2012) δεν υπάρχει καμία αναφορά ή πρόβλεψη για προβλήτα κρουαζιερόπλοιων ή για υποδομές προς εξυπηρέτηση τέτοιων πλοίων και
(β) ότι η προκήρυξη του νέου διαγωνισμού το Μάρτιο του 2013 για την εκβάθυνση γίνεται για -12,00 μέτρα και όχι για -14,00 μέτρα όπως προβλέπεται τόσο από το master plan όσο και την προκήρυξη του πρώτου διαγωνισμού το 2007.
Στο δεύτερο παράδειγμα αποκρύπτουν
(α) ότι και τα 12 κρουαζιερόπλοια κατέπλευσαν στο λιμάνι της Καβάλας και
(β) ότι στο διεθνές συνέδριο για την κρουαζιέρα που έγινε το Μάρτιο 2011 στο Μαϊάμι, συμμετείχε από την Περιφέρεια ΑΜΘ μόνο η Καβάλα όπου και έκλεισε συμφωνίες με εταιρείες του κλάδου κρουαζιέρας, για το 2012 και 2013.
Δεν αναφέρομαι στη άλλη πονεμένη και πικρή ιστορία της μαρίνας. Κουράστηκα να τα λέω και να τα γράφω εδώ και είκοσι χρόνια……
ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου