bara

Σάββατο 29 Ιουνίου 2013

Δ.Σιούφας: Μετά τον ΤΑΡ πρέπει να προχωρήσει ο αγωγός Μπουρκάς-Αλεξανδρούπολη

Με αφορμή την επιλογή του αγωγού TAP για τη μεταφορά φυσικού αερίου από το Αζερμπαϊτζάν στην Ιταλία και τις Ευρωπαϊκές αγορές, ο πρώην Πρόεδρος της Βουλής και πρώην υπουργός Ανάπτυξης Δημήτρης Σιούφας, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
« Η επιλογή του TAP για τη μεταφορά Αζέρικου φυσικού αερίου μέσω της Τουρκίας, της Ελλάδας 
και της Αλβανίας προς την Ιταλία και
τις μεγάλες Ευρωπαϊκές αγορές αποτελεί ένα ιδιαίτερα θετικό γεγονός.Ήταν πάντοτε ισχυρή πεποίθησή μου ότι όσο περισσότεροι αγωγοί μεταφοράς ενέργειας διέρχονται από τη χώρα μας, τόσο μεγαλύτερα θα είναι τα οφέλη για την εθνική οικονομία, την περιφερειακή ανάπτυξη αλλά και την αναβάθμιση της γεωστρατηγικής θέσης της χώρας.
Αυτή την πολιτική εφάρμοσα ως υπουργός Ανάπτυξης στην περίοδο 2004- 2007 ως πολιτική της Κυβέρνησης του τότε Πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή. Με αφετηρία την κατασκευή του Ελληνοτουρκικού αγωγού φυσικού αερίου που λειτουργεί από το 2007. Από τότε άνοιξε ο δρόμος της ενεργειακής συνεργασίας με το Αζερμπαϊτζάν για τη μεταφορά Αζέρικου φυσικού αερίου διά της Τουρκίας και της Ελλάδας προς την Ιταλία με την υπογραφή του Μνημονίου Ενεργειακής Συνεργασίας Ελλάδας – Αζερμπαϊτζάν, στο Μπακού στις 2 Αυγούστου του 2007. Από τότε, κατά τη συνάντησή μου με τον Πρόεδρο του Αζερμπαϊτζάν κ. Ιλχάμ Αλίεφ μπήκαν οι βάσεις για τη στρατηγική ενεργειακή συνεργασία Αζερμπαϊτζάν – Τουρκίας – Ελλάδας – Ιταλίας.
Με Ελληνική πρωτοβουλία υπογράφηκε η διακρατική συμφωνία με τις κυβερνήσεις της Ιταλίας και της Τουρκίας, στη Ρώμη, στις 26 Ιουλίου του 2007 στην ίδια κατεύθυνση.
Έκτοτε, και σε κάθε ευκαιρία, στην Ελλάδα και το εξωτερικό, επισημαίνω ότι ο ασφαλέστερος και οικονομικά αποδοτικότερος δρόμος μεταφοράς Αζέρικου φυσικού αερίου προς τα μεγάλα Ευρωπαϊκά κέντρα είναι δια της Ελλάδας και όχι άλλα πολύ υψηλότερου κόστους εναλλακτικά σχέδια αγωγών, όπως ο Nabucco.
Βεβαίως, θεωρώ ως ιδιαίτερο σημαντικό στοιχείο να διασφαλιστεί και η συμμετοχή του ΔΕΣΦΑ Α.Ε στη λειτουργία και τη συντήρηση του Ελληνικού τμήματος του αγωγού TAP.
Έτσι θα αυξηθούν τα οφέλη για τη χώρα μας και το Ελληνικό Δημόσιο που και μετά την επικείμενη ιδιωτικοποίηση του θα παραμείνει ισχυρός μέτοχος με ποσοστό 34%.
Τέλος θα ήθελα να επισημάνω και τα εξής:
Πρώτον: Είναι ανάγκη να διασφαλιστεί ότι ένα μέρος της ποσότητας του φυσικού αερίου που θα διέρχεται από τον TAP θα καλύπτει τις εγχώριες ανάγκες και μάλιστα σε ειδικά μειωμένη τιμή για τις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά.
Δεύτερον: Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να αναληφθούν άμεσα πρωτοβουλίες για την ενεργειακή συνεργασία με την Κύπρο και το Ισραήλ για τη μεταφορά φυσικού αερίου από τις χώρες αυτές, μέσω της Ελλάδας προς τις Ευρωπαϊκές αγορές.
Υπάρχουν οι τεχνικές δυνατότητες να γίνει αυτό είτε μέσω του TAP είτε μέσω του Ελληνοϊταλικού υποθαλάσσιου αγωγού φυσικού αερίου, την κατασκευή του οποίου έχουμε συμφωνήσει με την Ιταλία από το 2005.
Τρίτον: Είναι η κατάλληλη χρονική στιγμή για μια νέα Ελληνική πρωτοβουλία ώστε να επανεργοποιηθεί η Διακρατική Συμφωνία με τις κυβερνήσεις της Ρωσίας και τις Βουλγαρίας για την κατασκευή του αγωγού πετρελαίου Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης.
Έργο ιδιαίτερα σημαντικό όχι μόνο για τις τρεις χώρες αλλά για τις διεθνείς ενεργειακές αγορές».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου